Karolina Kuźnicka-Przerywacz


Karolina Kuźnicka-Przerywacz

Jestem certyfikowaną psychoterapeutką Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (certyfikat PTP nr 793), certyfikowanym specjalistą psychoterapii uzależnień i współuzależnienia (certyfikat PARPA nr 770), posiadam tytuły: specjalisty z zakresu psychologii klinicznej oraz asystenta psychodramy morenowskiej.

WYKSZTAŁCENIE

Psychologię studiowałam na Uniwersytecie Łódzkim. W zawodzie pracuję od momentu ukończenia studiów, tj od 2004r. Doświadczenie zawodowe zdobywałam prowadząc diagnozę psychologiczną oraz psychoterapię indywidualną, grupową i małżeńską w systemie ambulatoryjnym i stacjonarnym, a także współpracując z wymiarem sprawiedliwości w charakterze biegłego psychologa. Odbyłam szereg staży klinicznych m.in. w Zakładzie Terapii Rodzin i Zakładzie Psychoterapii CM UJ oraz w oddziałach somatycznych Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szpitali Specjalistycznych im. Rydygiera oraz J. Babińskiego w Krakowie. W ramach doskonalenia zawodowego w obszarze psychologii i psychoterapii ukończyłam całościowe 4,5 letnie szkolenie z zakresu psychoterapii systemowej i psychodynamicznej w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i obroniłam certyfikat psychoterapeuty w Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym. Ukończyłam kurs I stopnia w zakresie psychodramy Moreno w Polskim Instytucie Psychodramy oraz pełen cykl szkoleń dla psychoterapeutów uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia i Małopolskim Ośrodku Szkolenia Terapeutów Uzależnień. Doświadczenie w zakresie diagnostyki psychologicznej szlifowałam w trakcie czteroletniego szkolenia podyplomowego z zakresu psychologii klinicznej, które ukończyłam zdobywając tytuł specjalisty. Wiedzę na temat pracy z grupami i prowadzenia psychoedukacji uzupełniałam w trakcie rocznej szkoły trenerów.

WARSZTAT PRACY

Pracuję pod stałą superwizją, współpracuję z specjalistą psychiatrią i przestrzegam kodeksu etycznego. W trakcie psychoterapii sposób pracy dobieram do problematyki jaką wnosi zgłaszająca się do mnie po pomoc osoba, do jej osobowości, stanu psychicznego i aktualnych możliwości poznawczych. Jestem psychoterapeutką zorientowaną psychodynamiczne, ale zdarza się, że integruję ten nurt z myśleniem wywodzącym się z paradygmatu systemowego i szkoły Moreno. W leczeniu uzależnień korzystam z dorobku terapii poznawczo – behawioralnej . Każda ze szkół psychoterapii, które poznałam w toku kształcenia wzbogaciła mój warsztat pracy. Uważam, że starannie przeprowadzony wywiad oraz możliwie precyzyjna diagnoza i rediagnoza dokonywana w trwającym procesie leczenia są fundamentem rzetelnej psychoterapii.

PODEJŚCIE DO PACJENTA

W kontakcie z Pacjentem i budowaniu relacji terapeutycznej bliskie jest mi podejście, które podkreśla wyjątkowość człowieka. W relacji Pacjent-terapeuta, która stanowi trzon „dobrej terapii”, kładę nacisk na empatię i akceptację. Celem wspólnej pracy jest pomoc w wykorzystaniu potencjału Pacjenta, w taki sposób, aby mimo indywidualnych ograniczeń mógł osiągnąć maksimum osobistego rozwoju.

ZAINTERESOWANIA ZAWODOWE

Szczególnie interesują mnie zagadnienia dotyczące :

  • wpływu uzależnienia , poważnej choroby jednego z członków rodziny lub innych trudności w rodzinie na późniejsze funkcjonowanie emocjonalne i społeczne osób, które dorastały w takim środowisku- problemy osób identyfikujących się jako DDA( Dorosłe Dziecko Alkoholika) lub DDD ( Dorosłe Dziecko z Rodziny Dysfunkcyjnej)
  • wykorzystania terapii psychodynamicznej w leczeniu uzależnienia od alkoholu, leków i innych środków psychoaktywnych
  • trudności w funkcjonowaniu społecznym, zawodowym i emocjonalnym związane z diagnozą zaburzeń osobowości
  • towarzyszenia i udzielania wsparcia psychologicznego kobiecie w ciąży i w trakcie porodu
  • depresji i psychoz poporodowych
  • niepłodności
  • wpływu niepowikłanej i powikłanej ciąży oraz porodu na stan psychiczny matki i ojca
  • poronienie, doświadczenia utraty w ciąży i po porodzie
  • zmiany w systemie rodzinnym związane z pojawieniem się pierwszego i kolejnych dzieci

Pracuję z osobami dorosłymi i „młodymi dorosłymi” ; pacjentami indywidualnymi, parami, grupami .